آوای شعر من

بایگانی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۹۳/۰۶/۰۸
    .
آخرین نظرات

(((

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

شاهکاری دیگر در ادبیات پارسی جهان :

 

معشوقه ی زیبای من

 

هرگز  نزن  پَر   قاصدک   ،   تو در   جوارِ   یار  من

در خوابِ نوشین  رفته آن   ،  لیلی رُخ  دلدارِ  من

ترسم  که  برخیزد   ز  خواب  آن  دخترِ  ابرو کمان

پِلکش جدا گردد  ز  هم  ، معشوقه ی  بیمارِ  من

مهرش نشسته بر دلم ، عشقش زده خیمه بجان

چون نَم نشست بر برگِ من ، افتاده در  گُلزارِ من

چون شمعِ سوزان می کند،روشن سرا و کلبه ام

در اندرون یلدا شبی  ، سرد  و   زمستان  تارِ  من

هر  لحظه با یادش شوم   مشتاقِ  روی   ماه  او

جا خوش نمود در قلبِ من  ،  افتاده  در  اَنظار من

ای کاش نباشد  انتظار از بهرِ عشقش لحظه ای

تا  که نگیرد  گَرد غم   ،  سرتا سرِ   رُخسارِ   من

در پای عشقش رفته ام  من  در مصاف  با  انتظار

تا کی رسد آن لحظه و؟  ، کی میرسد دیدارِ من؟

حَک شد کنون در دفترم  ،شد  قافیه ا ز شعرِ من

نامش شده آن زینتِ  ،  هر  بیت  از   اشعارِ  من

 

مرداد ماه ۱۳۹۴ --- داوود جمشیدیان ( سِتین )

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۷
داوود جمشیدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">